וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזבו אותם מקיסריה: המוזיקאים הישראלים שהפכו לכוכבים בעולם

יהלי ברקן בחסות Smirnoff, וואלה! NEWS בשיתוף Smirnoff

16.8.2017 / 7:41

הם חתמו על חוזים גדולים, שחררו טרקים תחת הלייבלים המובילים, התברגו בראש המצעדים העולמיים והרעידו רחבות ריקודים ופסטיבלים ברחבי העולם. הכירו את יוצרי המוזיקה האלקטרונית והמפיקים הישראליים ששברו את גבולות ארץ הקודש

המפיקים האלקטרוניים ואמני הדאנס הצמד רד אקסס ניב ארזי דורי סדובניק. דף הפייסבוק של רד אקסס, באדיבות המצולמים
אמני הדאנס והמפיקים האלקטרוניים ניב ארזי ודורי סדובניק/באדיבות המצולמים, דף הפייסבוק של רד אקסס

אם הייתם השנה ב-Coahcella, פסטיבל המוזיקה המפלצתי בקליפורניה, אז הייתה לכם הזכות לראות שני מוזיקאים ישראלים עושים כבוד גדול למדינה. לצד ענקים כמו רדיוהד, ליידי גאגא וקנדריק לאמר יכולתם לראות את הצמד רד אקסס, הלא הם המפיקים האלקטרוניים ואמני הדאנס ניב ארזי ודורי סדובניק, מרקידים את הקהל על אחת מהבמות הגדולות בעולם.

חברי רד אקסס גדלו באייטיז על קוקטייל משובח של רוק, פוסט-פאנק וניו ווייב ובגיל צעיר כבר החלו ליצור מוזיקה ביחד כהרכב הרוק האלטרנטיבי Red Cotton. אמנם עם השנים ה-Cotton הפך ל- Axes והגיטרה והתופים לסינת'סייזר ומחשב, אך עדיין ניתן לשמוע את ההשפעה של תרבות הרוק על השניים בסטים שלהם, בשיתופי הפעולה ובמוזיקה שהם יוצרים. ב-2011 רד אקסס החלו לשחרר חומרים מקוריים עם הלייבל הצרפתי המפורסם I'm a Cliché ומאז השניים חורכים ביחד פלייליסטים ובמות בכל העולם.

שוברים את גבולות ארץ הקודש

רד אקסס הם רק חלק מהעלייה המטאורית של המפיקים הישראלים בשנים האחרונות. יוצרים כמו Chicola, KHEN, TV OUT ו- Jos & Eli מצליחים היום לעשות מה שמוזיקאים רבים לפניהם נכשלו בו וכל זאת בעזרת לא יותר ממחשב, כישרון והשראה. הם שוברים את גבולות ארץ הקודש וזוכים להצלחה בינלאומית. בלי ששמנו לב התפתחה לה תרבות חדשה ובועטת של מוזיקה אלקטרונית מאחורי הגב של המיינסטרים הישראלי. בזמן ששלמה ארצי ואייל גולן שרים בקיסריה, מפיקים ישראלים חתמו על חוזים ושחררו טרקים תחת הלייבלים המובילים, התברגו בראש המצעדים העולמיים והרעידו רחבות ריקודים ופסטיבלים ברחבי העולם.

אחד מאותם מפיקים הוא יותם אבני, בן 29 מקריית אונו, שישחרר בדצמבר הקרוב את ה-EP הראשון שלו עם הלייבל הגרמני המפורסם Innervisions. זוהי לא ההצלחה הראשונה של המפיק הישראלי מעבר לים. ב-2015 להיט הדאנס שלו This Is How הגיע למקום הראשון בטבלת המכירות של Juno Records, אתר בריטי ענק למפיקים ודיג'ייז, ואף נבחר על ידי בן קלוק, מפיק אגדי מגרמניה, כטרק השנה שלו.

ב-2016 יותם שחרר באנגר מסיבות נוסף בשם Pentimento שכיכב שבועיים שלמים במקום הראשון במצעד השבועי של Resident Advisor, אתר המוזיקה האלקטרונית המוביל בעולם. "המטרה שלי היא לקבור את דיקסון, ה-DJ שמדורג ראשון במצעד השנתי של האתר מ-2013 ועד היום, ואתה יכול לצטט אותי על זה! אני רוצה להגיע כמה שיותר רחוק", הוא אומר לנו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המפיק המוזיקלי ואמן המוזיקה האלקטרונית יותם אבני. דף הפייסבוק של יותם אבני, באדיבות המצולמים
יותם אבני/באדיבות המצולמים, דף הפייסבוק של יותם אבני

הירושלמי שכבש את אמריקה

לעומת יותם ורד אקסס שחוו באירופה את ההצלחה הראשונה שלהם בחו"ל, רועי רוזנפלד, מפיק אלקטרוני מירושלים, פרץ דווקא בדרום ומרכז אמריקה. "מ-2009 עד 2011 הופעתי רק בארץ ופשוט יצרתי מלא מוזיקה. איכשהו אחד הטרקים שלי הגיע למפיק צרפתי ענק בשם Popof שניגן אותו בהפקה מטורפת במקסיקו והקהל עף עליו", משחזר רוזנפלד, "אותה הפקה הטיסה אותי אחרי כמה חודשים להופיע כהדליינר וככה קרה שההופעה הראשונה שלי בחו"ל הייתה מול 15 אלף איש במקסיקו סיטי". מאז רועי הספיק להזיז ישבנים בכל היבשת כאשר נקודת השיא הגיע ב-Playground, פסטיבל המוזיקה האלקטרונית הענקי בברזיל, בו רועי הופיע בפני 30,000 אנשים.

אז מדוע המפיקים הישראלים מצליחים כל-כך בחו"ל? לשאלה הזאת יש כנראה הרבה תשובות. אחת מהן היא תרבות חיי הלילה בתל-אביב שפורחת ומביאה לכאן המוני תיירים ומפיקים מחו"ל. ג'יילס פיטרסון, ג'ון טלבוט והנריק שוורץ הם רק חלק מאגדות התקלוט שפוקדות את המועדונים והברים בישראל מדי שנה. אם מעניין אתכם לראות כמה מהאגדות האלו בעצמכם, לצד כמה אגדות ישראליות בהתהוות, אז תדאגו לא לפספס את פסטיבל DGTL הבינלאומי שמגיע לפארק הירקון ב-5 לאוקטובר. זה הפסטיבל שיבשר את הבשורה החדשה בעולם המוזיקה האלקטרונית, וזה המקום שבו תגלו את הכוכבים הגדולים שיצאו מישראל.

גם המפיקים האלו מתחרים על התואר הנחשק של מפיק השנה בתחרות פרסי הלילה של וואלה! בחסות סמירנוף. רוצים להצביע למפיק השנה שלכם? היכנסו ללינק ותוכלו אולי גם לזכות בטיסה ואירוח בפסטיבל ה-ade באמסטרדם!

רועי רוזנפלד, מפיק אלקטרוני ואמן דאנס. דף הפייסבוק של רועי רוזנפלד, באדיבות המצולמים
רועי רוזנפלד/באדיבות המצולמים, דף הפייסבוק של רועי רוזנפלד
יהלי ברקן בחסות Smirnoff, וואלה! NEWS בשיתוף Smirnoff

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully