וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו לשחק בגמר המונדיאל": הצמד הישראלי שכבש את הבמה הכי גדולה

וואלה! NEWS בחסות Smirnoff, וואלה! NEWS בחסות Smirnoff

8.8.2018 / 16:53

בשנה האחרונה ויני ויצ'י, צמד המוזיקה האלקטרונית המצליח בישראל, עף מפסגה לפסגה כשהשיא בהופעה על הבמה המרכזית של פסטיבל Tomorrowland מול 60 אלף מעריצים. בין ההופעות ברחבי העולם, פתיחת לייבל בוטיק והצעות שזורמות אליהם, הם כבר חולמים את החלום הבא

צמד הדי ג'יי ויני ויצ'י מתן קדוש, אבירם סחראי. Alive Coverage - Marc van der Aa,
ויני ויצ'י על הבמה הגדולה בעולם בפסטיבל Tomorrowland. מתן קדוש ואבירם סחראי/Alive Coverage - Marc van der Aa

מתן קדוש ואבירם סחראי ניסו לנשום רגע ולעכל. מולם שאגו 60 אלף אוהבי מוזיקה והם עמדו לעלות על הבמה הגדולה מכולם - הבמה המרכזית של פסטיבל Tomorrowland היוקרתי. הצמד הישראלי המצליח "ויני ויצ'י" עלה לבמה הגדולה מכולן, אם תרצו, גמר גביע העולם של פסטיבלי המוזיקה האלקטרונית. "זאת ההתרגשות הכי גדולה שיש", אומר מתן, "כמו כדורגלן לפני גמר מונדיאל. התכוננו חודשים לרגע הזה". הופעה זו הייתה השיא בשנת השיא ששניהם עברו. "ההכנות היו מאוד תובעניות", מוסיף אבירם, "אבל הכול התנקז לרגע אחד מאושר בחיים".

מתן קדוש ואבירם סחראי חברים עוד מתקופת בית הספר בעפולה. הפרויקט הראשון שלהם יחד היה ססטו סנטו ועם השנים, כשהחיבור התפתח להרבה מעבר לשותפות, הם הקימו את ויני ויצ'י. המוסיקה שלהם חוצה המון ז'אנרים וגילים, אבל בהגדרה היבשה הז'אנר הוא פרוגרסיב פסייטראנס, עם דגש על מסר חיובי עם אלמנטים טרייבלים ואותנטיים, ונגיעות פסיכודאליות קליטות ונגישות לקהל הרחב. וכשאומרים קהל רחב מתכוונים לכך במובן הכי רחב של המילה. השנה האחרונה הייתה מעבר מפסגה לפסגה עבורם, כשהם כובשים כל במה גדולה.

"המארגן הראשי של Tomorrowland חיכה לנו בבק סטייג'"

פסטיבל Tomorrowland ,למי שלא מכיר, החל את דרכו ב-2005 בעיירה בום בבלגיה, והוא מעוצב בסגנון סיפורי אגדות, הכולל פיות, נסיכות וכדומה. הפסטיבל מציע מגוון רחב של תתי-סוגות של מוזיקה אלקטרונית, כולל הופעות של תקליטנים בינלאומיים, וזו הפעם הראשונה שאמנים ישראלים מופיעים בו על הבמה הראשית.

"זה נבנה לאט לאט", הם מספרים, "זו למעשה הפעם השלישית שהופענו בו. בפעם הראשונה הופענו בבמה הקטנה, פוצצנו אותה, הופענו כשעה ואחרי שסיימנו הקהל דרש עוד. אחרי שנה שודרגנו לבמה השנייה בגודלה וגם שם פוצצנו את הרחבה, היה מטורף. הרגשנו את זה באוויר וחיכינו שזה יקרה". השנה הם הופיעו על הבמה המרכזית. "אין ספק שזו הגשמת חלום שלא העזנו לחלום", הם אומרים.

"המארגן הראשי של Tomorrowland חיכה לנו בבק סטייג' ונתן המון מחמאות", הם מוספים על הרגעים שאחרי, "הפידברק ברשתות היה אדיר, אנשים ממש השקיעו בברכות, הרגשנו כמה זה רגע היסטורי לאנשים שאוהבים את המוזיקה הזאת ולפסטיבל הזה".

חשמל באוויר וביט באוזניים: ההפועה של ויני ויצ'י בפסטיבל 2018 Tomorrowland

עבור הרגע הזה הם עבדו קשה מאוד. "התכנונים ארכו חודשים, אנו ומתן מדברים המון על מה אנחנו צריכים לעשות, חושבים תיאורטית ואז לאט לאט בונים את הדרך, ומנסים לאזן בין מה שהבמה דורשת לבין נאמנות לסאונד שלנו ובין שירים של אנדרגראונד ולהיטים ואפילו לכוון לגרוב מסוים".

ההופעות שלהם ברחבי העולם, וההופעה בפסטיבל Tomorrowland במיוחד, הופכים אותם לחלק משמעותי בכוח החלוץ של המוזיקה האלקטרונית הישראלית. כבר כמה שנים שהם צוברים מוניטין, ועכשיו, כשהם חזק במרכז הסצנה, יש להם פרספקטיבה רחבה יותר לגביה. "אנחנו מאוד אוהבים את ישראל וגאים לייצג אותה", הם מוסיפים, "אין ספק שברגע שרואים אותנו זה צריך לתת לאחרים לגיטימציה והבנה שאפשר להגשים חלומות ולהגיע לאן שרוצים, אפילו ממדינה קטנה כמו שלנו. העולם האלקטרוני בישראל עובר שנים טובות, יוצרים מקבלים הכרה ואנחנו במקום שמעולם לא היינו בו. בעולם מכבדים את היוצרים הישראלים ופותחים להם דלתות".

"אנחנו מקבלים הצעות מאמנים עצומים שלא חלמנו לעבוד איתם"

רגע לפני הריאיון אבירם נחת בישראל. משדה התעופה הוא נסע מיד לפגוש את מתן. "החיים שלנו אינטנסיביים", אומר אבירם, "יש רגעים שזה באמת קשה. רק עכשיו הגעתי משלוש הופעות בסופ"ש אחד, הופעתי בניו יורק, טורונטו ומונטריאול. נחתי בארץ, התקלחתי ועכשיו אני אצל מתן, עובדים, מחליטים מה הלאה, עושים מוזיקה, מתכננים דברים לעתיד. אנחנו משתדלים לעשות בלאנס בין העבודה לחיים ואיכשהו מצליחים".

על השנה שעברה עליהם הם מביטים בסיפוק אדיר, אבל הם כבר חושבים הלאה על ההופעות הבאות והחלומות החדשים. "עברנו את כל הפסטיבלים הגדולים בעולם", הם אומרים, "EDC בווגאס, אולטרה אירופה, AMF ויש עוד כמה שפחות מוכרים בארץ. אנחנו מקבלים אינספור הצעות מאמנים עצומים שלא חלמנו לעבוד איתם וכרגע הדברים 'מתבשלים', ועד שזה לא יקרה אין טעם לדבר על זה. אלה שיתופי פעולה עם אמנים מהטופ העולמי. בנוסף, פתחנו לפני חודשיים לייבל בשם 'אלטזה' בשיתוף ארמדה, הלייבל מתקדם יפה. זה לייבל בוטיק שהקמנו לעצמנו ולאמנים שאנחנו אוהבים".

צמד הדי ג'יי ויני ויצ'י מתן קדוש, אבירם סחראי. Alive Coverage - Marc van der Aa,
"אנחנו מאוד אוהבים את ישראל וגאים לייצג אותה"/Alive Coverage - Marc van der Aa
וואלה! NEWS בחסות Smirnoff, וואלה! NEWS בחסות Smirnoff

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully