וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה של תקווה: הנשים שמגדירות את חיי הלילה הגאים

וואלה! NEWS בחסות Smirnoff, וואלה! NEWS בחסות Smirnoff

27.8.2018 / 7:28

כבר כמה שנים טובות שליז לוי ודנה זיו הן לא פחות מנשים מהפכניות. מדי סוף שבוע הן מרקידות המוני בלייניות ובליינים גאים, שמגיעים לחגוג באחד משני מהליינים הוותיקים והאיכותיים בעיר. הכי גירל פאוואר גרסת חיי הלילה

ליז לוי בת ה-32 נמצאת כבר עשור בחיי הלילה ומפיקה את הליין "LiZi Tel Aviv" הנחשק, שעושה לנו כבוד גם באירופה. דנה זיו בת ה-39 שם כבר יותר מ-15 שנים ואחראית על הליין האומנותי והמסקרן לא פחות: "C.U.L.T ". שהפיקה יחד עם ענת ניר ונגה תמוז.

לוי וזיו אחראיות בין היתר של שני ליינים גאים לנשים שמספקים חוויית בילוי תרבותית, אומנותית קהילתית, מקבלת ובטוחה שהיא הרבה יותר מסתם מסיבה מגדרית. כמה זה עובד להן? בואו נגיד שאפילו מירי רגב הגיעה לפרגן.

איך הגעת לחיי הלילה?

ליז: "מגיל צעיר אהבתי את חיי הלילה, הייתי קשורה אליהם בכל דרך בדיעבד. כבר בגיל 15 הייתי זו שמארגנת את הנסיעות למסיבות נוער מאזור חדרה. אחרי הצבא הגיעה אליי הצעה שכנראה הייתה תפורה עליי. בנוסף, העובדה שאני מצליחה לגרום לאנשים לנקות את הראש בכל חמישי וליהנות בהפקות שלי, נותנים לי סיפוק והשראה לארגן כבר את סוף השבוע שאחריו".

דנה: "גיליתי שאני לסבית בגיל 23, שנה אחרי הגעתי לתל אביב מהצפון והיה לי מאוד קשה למצוא את עצמי במקומות בילוי. אז קיבלתי החלטתי לפתוח "ערב נשים" של לסביות והיה לי ליין קבוע בימי רביעי. בהמשך פגשתי את ענת ניר שהייתה השותפה שלי במשך 15 שנה והיה לנו ליין משלנו".

איך הליין שלכן שונה מהאחרים?

ליז: "הליין הוקם כליין של נשים, אבל היום הבליינים הקבועים שלנו מגיעים מכל המגזרים. מבחינת הייחוד שלנו, מרגיש שמדובר בליין שהוא בית שפתוח לכולם כבר תשע שנים מדי שבוע. האווירה אצלנו מאוד משפחתית וחמה שמחבקת את כולם. תמיד פעלנו כצוות אחד גדול והשתדלנו להיות מקוריים ולהמציא את עצמנו בכל שבוע מחדש. גם צוות היח"צנים שלנו מגוון מגדרית". (הומואים, לסביות, טרנסים/ות וביסקסואלים).

דנה: "כל מה שיצרתי תמיד בא מתוך צורך אישי. במקרה שלי אני מאוד אוהבת לשלב ולתת למסיבות שלי מימד אומנותי. על כל סוגיה: תערוכות, פרפורמרים או וידאו ארט. חוץ זה, אני אוהבת לייצר לקהל שלי מקומות שיאפשרו להן להרגיש בנוח. כך שגם אם מישהי מגיעה לבד, יש לה מקום לשבת, לרקוד או להסתובב. גם שיתופי פעולה זה משהו שחשוב לי כדי לערבב את הקהלים. שתמיד יהיה משהו מוכר אבל גם משהו חדש ואחר".

דנה זיו. באדיבות המצולמת, באדיבות המצולמים
דנה זיו/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמת

מה היה רגע השיא בקריירה שלך?

ליז: "אחרי עשור בחיי הלילה ומעל 600 מסיבות אין ספק שהיו לא מעט, אני חושבת שרגע השיא שלי היה גם אחד הרגעים הכי מאושרים בחיים שלי, על המשאית הראשונה שהפקתי למצעד הגאווה. התגובות שקיבלנו אחר כך עלו על כל הציפיות שלי".

דנה: "עשינו מסיבת סילבסטר שהיא שיתוף פעולה של ה-CULT עם הנשים של ג'וז ולוז והדייגו סאן. שילבנו במסיבה מוזיקה ערבית, מוזיקה אלקטרונית, נשים וגברים. האנרגיה הייתה פשוט מושלמת".

עד איזה גיל תישארי בחיי הלילה?

ליז: "מאמינה שברגע שאקים משפחה לתפארת מדינת ישראל אדאג למחליף שישמור על המותג הבינלאומי LiZi Tel Aviv".

דנה: "אני כל הזמן אומרת שזה הסוף, כי עוד מעט אני בת 40. אבל לא באמת מסוגלת להפסיק. אני עוד רגע משיקה כבר ליין חדש. כל הזמן בא לי עוד ועוד".

מה לדעתך המרכיב הכי חשוב בחיי הלילה?

ליז: "לדעת ליהנות מזה בדיוק כמו המבלה".

דנה: "שהקהל ירגיש בטוח. באופן אישי אני עובדת עם מקומות שעובדים עם יוזמת 'לילה טוב' ואני שמה על זה דגש שכולם יהיו רגילים. נשים חייבות להרגיש טוב עם עצמן, שלא שופטים אותן. זה מתחיל מהברמנים ומגיע עד המאבטח בכניסה. וכמובן שיהיה נגיש בארנק, מסקרן ומשאיר טעם של עוד. בכל פעם שנוצרת שם חברות אני מתרגשת".

דנה זיו. צילום ביתי, באדיבות המצולמים
דנה זיו/באדיבות המצולמים, צילום ביתי
וואלה! NEWS בחסות Smirnoff, וואלה! NEWS בחסות Smirnoff

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully